.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حفاری اولین چاه اکتشافی ایران در دریای خزر

مدیر عامل شرکت حفاری شمال از حفاری اولین حلقه چاه اکتشافی توسط سکوی نیمه شناور امیر کبیر در آبهای حاکمیتی ایران در دریای خزر خبر داد.

هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز حفاری اولین چاه اکتشافی در آبهای حاکمیتی ایران در دریای خزر توسط سکوی نیمه شناور امیر کبیر از هفته گذشته گفت: هم اکنون اولین چاه در عمق یکهزار و 550 متری در حال حفاری است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با با بیان اینکه بر اساس برنامه تدوین شده در شرکت ملی نفت ایران قصد داریم ابتدا سه حلقه چاه اکتشافی و آزمایشی در دریای خزر حفاری کنیم تصریح کرد: بر اساس نتایجی که از این حفاریهای اکتشافی حاصل می شود اطلاعات تکمیلی در مورد حجم دقیق ذخایر هیدروکربوری در دریای خزر بدست می آید.

در همین حال اخیرا سیف الله جشن ساز مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز حفاری اولین چاه اکتشافی ایران در دریای خزر توسط سکوی نیمه شناور حفاری "امیر کبیر" ( ایران البرز سابق) خبر داده و به مهر گفته بود: هم اکنون کلیه آماده سازیهای این سکوی نیمه شناور برای آغاز حفاری اکتشافی در دریای خزر با موفقیت به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون کالا و تجهیزات مورد نیاز برای حفاری حداقل دو حلقه چاه اکتشافی در دریای خزر انجام شده است اظهار کرده بود: در حال حاضر سکوی امیرکبیر در موقعیت مورد نظر در دریای خزر مستقر شده است و امیدواریم اولین چاه اکتشافی ایران 22 بهمن ماه و همزمان با فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در دریای خزر آغاز شود.

معاون وزیر نفت بیان کرده بود: پس از انجام مذاکرات توافقهایی با یک شرکت آسیایی برای مشارکت در برخی از بلوکهای اکتشافی در دریای خزر انجام شده است.

سکوی ایران البرز مرداد ماه امسال با حضور رئیس جمهور، غلامحسین نوذری وزیر وقت نفت و سیف الله جشن ساز مدیرعامل شرکت نفت به طور رسمی برای آغاز حفاری در دریای خزر افتتاح رسمی شده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 بهمن 1388
* امیدواریم با تلاش و جدیت مسئولین امر شاهد شروع بکار آن در آینده نزدیک باشیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.35 seconds.